• Designad & monterad i 🇸🇪
Payment with Apple Pay Payment with Google Pay Payment with Klarna Payment with Swish
Fraktfritt vid köp av 2 produkter 📦

Reklamation | Klagomål


Reklamation och klagomål:

Om du har för avsikt att reklamera en produkt som du har betalat med faktura, är det viktigt att du kontaktar fakturautgivaren eller betalar fakturan före förfallodatum för att undvika eventuella extra kostnader. Vänligen notera att vi inte kan förlänga fakturans betalningstid medan ett reklamationsärende är under behandling då reklamationsärenden under normala omständigheter/förhållande tar cirka 7–21 arbetsdagar.

Vi gör en kontroll på alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss påi[email protected] för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. 

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt.


Hur går du tillväga vid reklamation?

Om du upptäcker något fel på din vara, såsom skada, tekniskt problem eller om du har fått fel produkt, vänligen kontakta oss inom 7 arbetsdagar på e-postadress: [email protected].

Vid eventuella produktfel eller produktdefekt så ska alltid reklamationen ske till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. 

I din kontakt med oss ska du beskriva det inträffade och invänta sedan vidare instruktioner från oss i ett vändande mejl, vidta inga egna åtgärder exempelvis som att på eget bevåg skicka tillbaka produkten innan ärendet är avslutat. Kostnader som uppstår med anledning av eget bevåg, egna initiativ eller dylikt av dig som kund vars handlingar inte har förankrats och godkänts utav oss påmagpuck.se/magpuck.com, kommer varken att kompenseras eller återbetalas.

Om det rör sig om en felaktig leverans, kommer vi att skicka rätt produkt till dig så snart vi mottar returen. Notera att eventuella skador på returen som orsakas av bristfällig emballering kommer att debiteras dig som kund. Vi kommer att tillhandahålla en fraktsedel för returfrakten. Vi rekommenderar dig att använda dig av en spårningstjänst tillhandahållet av Postnord vid retur.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

Om det mot förväntan uppstår en oenighet vid reklamationen har du som svensk konsument möjlighet att få hjälp av Allmänna reklamationsnämnden.