• Designad & monterad i 🇸🇪
Payment with Apple Pay Payment with Google Pay Payment with Klarna Payment with Swish
Fraktfritt vid köp av 2 produkter 📦

Om leverans och retur

Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är bland annat förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

Leveransinformation:

Våra leveransvillkor är upp till 7 arbetsdagar. För att se mer detaljerad information om ditt leveransval hittar du nedan:

Våra normala leveranstider är 1–5 dagar för lagerförda produkter från din beställningsdatum när du har mottagit orderbekräftelsen. För expressleverans är vår normala leveranstid 1-2 dagar för lagerförda produkter. Vid beställningsvara, det vill säga ej lagerförda produkter, är beräknad leveranstid 7–16 dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Om ett paket försvinner under transporten ska kunden meddela oss så snart som möjligt. Vi inleder en utredning med transportören och kunden har rätt till återbetalning eller en ny leverans om paketet inte kan spåras

Vi levererar endast inom Sverige med hjälp av vår samarbetspartner Postnord. Postnord ansvararför paketet tills det har levererats när paketet väl har lämnat vårt lager. Normalt sett skickas leveranser till ditt närmaste utlämningsställe därmed uppmanar vi dig att dubbelkolla att du har angivit rätt adressuppgifter i din order. Postnord levererar de flesta mindre paket direkt till din dörr. Större paket eller paket med högre värde måste hämtas ut från ett postombud/serviceställe. Mindre försändelser kan levereras direkt i din brevlåda som ett brev.

Om du märker att emballaget är skadat vid leveransen, var vänlig fota och dokumentera skadan och informera Postnord om detta. Vi uppskattar om du snarast möjligt kontaktar oss på e-postadress: [email protected] och meddelar oss om du upptäcker skador på emballaget eller pådess innehåll, men detta måste göras inom 1 dag (24 timmar) från det att du mottagit din beställning annars kan vi tyvärr inte hjälpa dig. 

Observera att vid leverans till postombud/serviceställe så kommer paketet att vara tillgängligt i högst 7 dagar. Det är ditt ansvar att hämta ut paketet i tid och om paketet returneras till oss pågrund av att paketet exempelvis ej har blivit upphämtat i tid eller på grund av felaktigt angivna adressuppgifter, kommer vi att debitera dig en administrativ avgift på 295 kr inkl. moms som även inkluderar fraktkostnader för att kunna hantera det uppkomna. 

Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten eller den 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets riktlinjer. 

Enda giltiga sättet att ångra ett köp sker genom att kontakta oss på e-postadress: [email protected] och inte genom att exempelvis låta din beställning/paket gå i retur. Om din retur inte når oss är du skyldig att betala för hela din beställning/order.

Observera vid leveransförseningar är magpuck.se/magpuck.com varken ansvarig eller ersättningsskyldig gentemot dig som kund för eventuell skada som kan ha uppstått för dig som kund till följd av förseningen.

För större beställningar, upphandlingar eller dylikt vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected].

Returprocess – så här gör du för att returnera din vara

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Om du av någon anledning ångrar ditt köp erbjuder vi en smidig returprocess, där vi hjälper dig att genomföra returen på bästa sätt. Nedan hittar du all information du behöver för att returnera en vara.

1. Kontakta oss för att registrera din retur

För att påbörja din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst genom att skicka ett mejl till [email protected]. Ange följande uppgifter i ditt mejl:

  • Fullständigt namn
  • Ordernummer
  • E-postadress & telefonnummer
  • Vilka produkter du vill returnera
  • Orsak till returen (frivilligt, men hjälper oss att förbättra våra produkter och service)

När vi mottagit din förfrågan kommer vi att bekräfta din retur och ge dig vidare instruktioner.

2. Returetikett & returkostnad

När din retur har godkänts skickar vi en returetikett till dig via e-post. Du behöver skriva ut och fästa etiketten på paketet.

  • Fraktkostnaden för returen motsvarar oftast den ursprungliga fraktkostnaden som du betalade vid beställning.
  • Returfraktkostnaden dras automatiskt av från återbetalningsbeloppet.

Om du väljer att returnera på egen hand utan vår returetikett, ansvarar du själv för frakten samt eventuella förluster eller skador på paketet under transporten.

3. Packa och skicka tillbaka produkten

  • Använd gärna originalförpackningen och säkerställ att produkten är väl emballerad för att undvika skador under transporten.
  • Returen ska skickas tillbaka inom 14 dagar från att du mottagit din vara.
  • När paketet är redo, lämna in det på närmaste Postnord-ombud.

Viktigt: Om produkten returneras i försämrat skick (använd, skadad eller utan originalförpackning) förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande värdeminskningen.

4. Återbetalning

  • När vi har mottagit och godkänt din retur, kommer vi att hantera återbetalningen.
  • Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
  • Beloppet återbetalas med avdrag för returfrakten (XX kr).
  • Återbetalningen tar normalt 5–10 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur.

Om du har frågor om din retur eller återbetalning är du alltid välkommen att kontakta oss på [email protected].

Returrätten (ångerfristen) är 14 dagar från den dagen du mottog varan.

Vi kontrollerar varje retur för att säkerställa bl.a. att du inte har råkat packa ner din favoritparfym! Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen pååterbetalningsbeloppet jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Så fort detta har gjorts och vi inte har några invändningar på din retur så görs en återbetalning till dig - på samma sätt som du köpte produkterna.

Återbetalning sker så fort som möjligt och på samma sätt som du betalade för den aktuella varan/köpet/order. Dock högst 30 dagar. 

Bra att veta kring retur:

  1. Ångerrätten gäller inte för alla sorters köp. Den gäller exempelvis inte för en specialtillverkad produkt eller produkt tillverkat/designat efter kundönskemål.
  2. Är det fel på produkten (en reklamation) så står vi för hela returavgiften om du har gjort retur genom Postnord och att försändelsen är spårbar. 
  3. Ta del av dina konsumenträttigheter via: hallakonsument.se
  4. Enligt lag är vi skyldiga att tillhandahålla en ångerblankett till dig. Den finner du https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett.