Köpevillkor:
Dessa allmänna villkor gäller för köp på och din användning av webbplatsen www.magpuck.se / www.magpuck.com. Genom att genomföra en beställning på www.magpuck.se / www.magpuck.com godkänner du de vid tidpunkten publicerade villkoren som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Ideas And Solutions Of Sweden AB, org. nr 559309-3163 (hädanefter ”Magpuck”, ”vi” eller ”oss”), varför vi ber dig att noggrant läsa igenom villkoren innan du använder webbplatsen www.magpuck.se / www.magpuck.com. Vi har sitt säte i Stockholm och vår postadress är Ölmevägen 5, 123 32 Farsta.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter (för- och efternamn, e-postadress och/eller telefonnummer) så hör vi av oss så fort vi kan.
Vi följer lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi sätter stor vikt vid att skydda den individuella integriteten och följer alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd.
Ingående avtal:
Denna webbplats är avsedd för myndiga privatpersoner (konsumenter).
När du genomför en beställning skickas en orderbekräftelse/faktura elektroniskt till den e-postadress du angav vid köpet. Därför är det viktigt att du anger en korrekt e-postadress vid beställning. I orderbekräftelsen hittar du information om din beställning, inklusive produktnamn, pris samt fakturerings- och leveransadress. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för framtida referens vid behov av kontakt med vår kundtjänst.
Om du inte har mottagit en orderbekräftelse, eller om informationen i den är felaktig, ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst. Orderbekräftelsen fungerar som ett kvitto på att ditt köp har genomförts.
Beställning:
När du slutfört din beställning skickas snarast en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. I orderbekräftelsen finner du uppgifter om ditt köp (bl.a. produkter, pris, fakturerings- och leveransadress). Vi uppmanar dig till att spara orderbekräftelsen då den, förutsatt att betalningen för ordern har genomförts, utgör ett kvitto på ditt köp hos oss på magpuck.se/magpuck.com
Du förbinder dig till att kontrollera orderbekräftelsen och om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart (inom 24 timmar vid mottagen orderbekräftelse) kontakta oss via e-post till [email protected]. Vi svarar dig så fort vi kan.
För att göra ändringar i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt via e-post på [email protected]. Observera att vi inte alltid kan komplettera en befintlig order, oftast kan vi endast ta bort hela eller delar av den. Om din vara redan har packats och skickats, kan vi tyvärr inte göra några ändringar eller justeringar i ordern och då ber vi dig lägga in en ny order.
Om du önskar avbryta din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] såfort som möjligt. Om din vara redan har packats och skickats kan vi ej avbryta din beställning och därmed kan du behöva stå för returavgiften om inget annat anges.
Kundtjänst:
Magpuck.se/magpuck.com tillhandahåller kundservice via e-post och telefon. Du kan kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär direkt på magpuck.se/magpuck.com eller genom att kontakta oss via e-post till [email protected]. Vi strävar efter att svara på våra kunders frågor såfort vi kan.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är bland annat förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är:
Postnord.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är bland annat förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
Leveransinformation:
Våra leveransvillkor är upp till 7 arbetsdagar. För att se mer detaljerad information om ditt leveransval hittar du nedan:
Våra normala leveranstider är 1–5 dagar för lagerförda produkter från din beställningsdatum när du har mottagit orderbekräftelsen. För expressleverans är vår normala leveranstid 1-2 dagar för lagerförda produkter. Vid beställningsvara, det vill säga ej lagerförda produkter, är beräknad leveranstid 7–16 dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
Om ett paket försvinner under transporten ska kunden meddela oss så snart som möjligt. Vi inleder en utredning med transportören och kunden har rätt till återbetalning eller en ny leverans om paketet inte kan spåras
Vi levererar endast inom Sverige med hjälp av vår samarbetspartner Postnord. Postnord ansvararför paketet tills det har levererats när paketet väl har lämnat vårt lager. Normalt sett skickas leveranser till ditt närmaste utlämningsställe därmed uppmanar vi dig att dubbelkolla att du har angivit rätt adressuppgifter i din order. Postnord levererar de flesta mindre paket direkt till din dörr. Större paket eller paket med högre värde måste hämtas ut från ett postombud/serviceställe. Mindre försändelser kan levereras direkt i din brevlåda som ett brev.
Om du märker att emballaget är skadat vid leveransen, var vänlig fota och dokumentera skadan och informera Postnord om detta. Vi uppskattar om du snarast möjligt kontaktar oss på e-postadress: [email protected] och meddelar oss om du upptäcker skador på emballaget eller pådess innehåll, men detta måste göras inom 1 dag (24 timmar) från det att du mottagit din beställning annars kan vi tyvärr inte hjälpa dig.
Observera att vid leverans till postombud/serviceställe så kommer paketet att vara tillgängligt i högst 7 dagar. Det är ditt ansvar att hämta ut paketet i tid och om paketet returneras till oss pågrund av att paketet exempelvis ej har blivit upphämtat i tid eller på grund av felaktigt angivna adressuppgifter, kommer vi att debitera dig en administrativ avgift på 295 kr inkl. moms som även inkluderar fraktkostnader för att kunna hantera det uppkomna.
Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten eller den 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets riktlinjer.
Enda giltiga sättet att ångra ett köp sker genom att kontakta oss på e-postadress: [email protected] och inte genom att exempelvis låta din beställning/paket gå i retur. Om din retur inte når oss är du skyldig att betala för hela din beställning/order.
Observera vid leveransförseningar är magpuck.se/magpuck.com varken ansvarig eller ersättningsskyldig gentemot dig som kund för eventuell skada som kan ha uppstått för dig som kund till följd av förseningen.
För större beställningar, upphandlingar eller dylikt vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected].
Returprocess – så här gör du för att returnera din vara
Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Om du av någon anledning ångrar ditt köp erbjuder vi en smidig returprocess, där vi hjälper dig att genomföra returen på bästa sätt. Nedan hittar du all information du behöver för att returnera en vara.
1. Kontakta oss för att registrera din retur
För att påbörja din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst genom att skicka ett mejl till [email protected]. Ange följande uppgifter i ditt mejl:
När vi mottagit din förfrågan kommer vi att bekräfta din retur och ge dig vidare instruktioner.
2. Returetikett & returkostnad
När din retur har godkänts skickar vi en returetikett till dig via e-post. Du behöver skriva ut och fästa etiketten på paketet.
Om du väljer att returnera på egen hand utan vår returetikett, ansvarar du själv för frakten samt eventuella förluster eller skador på paketet under transporten.
3. Packa och skicka tillbaka produkten
Viktigt: Om produkten returneras i försämrat skick (använd, skadad eller utan originalförpackning) förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande värdeminskningen.
4. Återbetalning
Om du har frågor om din retur eller återbetalning är du alltid välkommen att kontakta oss på [email protected].
Returrätten (ångerfristen) är 14 dagar från den dagen du mottog varan.
Vi kontrollerar varje retur för att säkerställa bl.a. att du inte har råkat packa ner din favoritparfym! Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen pååterbetalningsbeloppet jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Så fort detta har gjorts och vi inte har några invändningar på din retur så görs en återbetalning till dig - på samma sätt som du köpte produkterna.
Återbetalning sker så fort som möjligt och på samma sätt som du betalade för den aktuella varan/köpet/order. Dock högst 30 dagar.
Bra att veta kring retur:
Priser:
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändringar från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Med indirekta skador menas bland annat såsom ekonomisk förlust, affärsavbrott, förlorade intäkter eller goodwill som kan uppstå på grund av försenad eller utebliven leverans.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Om leverans inte kan ske på grund av force majeure, har kunden rätt att avbryta köpet och få en fullständig återbetalning om varan ännu inte har skickats.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Reservationer:
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset och villkor utan förvarning. Detta kan bero på exempelvis externa faktorer såsom valutakurser och andra omvärldsfaktorer som kan påverka priserna och villkoren. Priset som gäller vid tidpunkten för din beställning förblir oförändrat. Vidare reserverar vi oss för andra omständigheter som inte är under vår kontroll. Information om oväntade händelser finns i avsnittet om Force Majeure nedan.
Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende, då en viss färgvariation kan uppstå på grund av bland annat skillnader i bildskärmskalibrering, fotokvalitet och upplösning. Vi strävar alltid efter att presentera produkterna så korrekt som möjligt.
Vidare vill vi meddela att vi inte kan hållas ansvariga för eventuella tryckfel eller fel/misstag eller dylikt från en samarbetspartner eller leverantör.
Ångerrätt:
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Din ångerrätt regleras enligt distans- och hemförsäljningslagen. Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange en anledning, enligt lagen om distansavtal (2005:59). Ångerfristen börjar löpa från den dag du har mottagit varan. För mer information om konsumentens rättigheter, se Konsumentverkets riktlinjer på www.konsumentverket.se.”
Tvist:
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du kan komma att stå för returavgiften om inget annat anges. Du ansvarar för att leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning och med eventuella lappar och etiketter intakta.
Returer ska alltid ske spårbart via Postnord. Tänk på att du som kund ansvarar för varan tills den har nått oss. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål:
Om du har för avsikt att reklamera en produkt som du har betalat med faktura, är det viktigt att du kontaktar fakturautgivaren eller betalar fakturan före förfallodatum för att undvika eventuella extra kostnader. Vänligen notera att vi inte kan förlänga fakturans betalningstid medan ett reklamationsärende är under behandling då reklamationsärenden under normala omständigheter/förhållande tar cirka 7–21 arbetsdagar.
Vi gör en kontroll på alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss påi[email protected] för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Om du upptäcker något fel på din vara, såsom skada, tekniskt problem eller om du har fått fel produkt, vänligen kontakta oss inom 7 arbetsdagar på e-postadress: [email protected].
Vid eventuella produktfel eller produktdefekt så ska alltid reklamationen ske till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
I din kontakt med oss ska du beskriva det inträffade och invänta sedan vidare instruktioner från oss i ett vändande mejl, vidta inga egna åtgärder exempelvis som att på eget bevåg skicka tillbaka produkten innan ärendet är avslutat. Kostnader som uppstår med anledning av eget bevåg, egna initiativ eller dylikt av dig som kund vars handlingar inte har förankrats och godkänts utav oss påmagpuck.se/magpuck.com, kommer varken att kompenseras eller återbetalas.
Om det rör sig om en felaktig leverans, kommer vi att skicka rätt produkt till dig så snart vi mottar returen. Notera att eventuella skador på returen som orsakas av bristfällig emballering kommer att debiteras dig som kund. Vi kommer att tillhandahålla en fraktsedel för returfrakten. Vi rekommenderar dig att använda dig av en spårningstjänst tillhandahållet av Postnord vid retur.
Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se
Om det mot förväntan uppstår en oenighet vid reklamationen har du som svensk konsument möjlighet att få hjälp av Allmänna reklamationsnämnden.
Force Majeure:
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten du har köpt via magpuck.se/magpuck.com Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikter, eldsvåda, krig, konflikt, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör, naturkatastrofer, pandemier och liknande oförutsedda händelser som är utanför vår kontroll och inte rimligen kunde förutses, klassificeras som force majeure. Det innebär att vi är befriade från våra åtaganden att fullfölja avtal som har ingått. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation:
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen magpuck.se/magpuck.com samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera och beskriva produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies:
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte fåinformation om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara pådin dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida. Cookies underlättar vår tjänsteleverans. Genom att använda denna webbplats samtycker du till användningen av cookies.
Personuppgifter:
Genom att handla på magpuck.se/magpuck.com accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Efter att du har skickat din beställning till oss lagrar vi uppgifterna du har angivit för varje aktuell order/beställning. Det är viktigt att notera att vi inte samlar in personnummer eftersom vi inte hanterar betalningsuppgifter.
Vänligen notera att alla betalningsuppgifter, inklusive personnummer och kreditkortsnummer, hanteras av SVEA Ekonomi vars kontaktuppgifter återfinns under punkt 2 (”betalning”).
magpuck.se/magpuck.com är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vi sparar kunduppgifter i högst 24 månader efter genomfört köp, såvida inte längre lagring krävs enligt bokföringslagen. Du har rätt att begära ut dina lagrade uppgifter samt få dem raderade enligt GDPR.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi bland annat ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer är Klarna, Stripe och Lunar Bank. De betaltjänster som vi använder oss är faktura, direktbank, delbetalning via Klarna, Kortbetalning, Google Pay och Apple Pay via Stripe och Swish som tillhandahålls av Lunar Bank.
Klarna Faktura
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, vilket gör det möjligt att betala efter att du har mottagit dina varor. Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att genomföra en kreditupplysning via Klarna AB. Behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att hantera din ansökan om kredit.
Fakturor för privatpersoner ska betalas inom 30 dagar från det att beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras och skickas via post eller e-post enligt inställningarna i din kundprofil och ska betalas via bankgiro.
Om betalning inte har inkommit till Klarna före fakturans förfallodatum skickar Klarna en påminnelsefaktura där en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta kan tillkomma.
För mer information om Klarna Faktura och fullständiga villkor, besök www.klarna.com.
Klarna Delbetalning
Vi erbjuder även Klarna Konto, vilket ger dig möjlighet att delbetala ditt köp över 3–36 månader. Du väljer själv hur mycket du vill betala varje månad. Det lägsta beloppet du kan betala framgår på fakturan under "Delbetala från".
I mitten av nästkommande månad skickar Klarna en ny faktura via post. Du kan då välja att betala det minsta beloppet, ett valfritt högre belopp eller hela det kvarstående beloppet för att avsluta delbetalningen.
För mer information om Klarna Delbetalning och fullständiga villkor, besök www.klarna.com.
Stripe Betalningsalternativ
Vi erbjuder betalningsalternativ via Stripe, vilket möjliggör säkra och effektiva transaktioner för våra kunder. Genom att använda Stripe kan du betala med olika betalningsmetoder, inklusive kredit- och betalkort, samt andra lokala betalningsalternativ beroende på din region.
Betalningsvillkor
När du väljer att betala via Stripe behandlas din betalning omedelbart vid köptillfället, vilket innebär att beloppet dras från ditt valda betalningsmedel direkt vid köpets genomförande.
Säkerhet och dataskydd
Stripe prioriterar säkerheten för dina betalningsuppgifter. All information hanteras i enlighet med Stripes integritetspolicy och gällande dataskyddslagar. För mer information, vänligen besök Stripes integritetscenter.stripe.com
Återbetalningar och tvister
Eventuella återbetalningar för betalningar gjorda via Stripe hanteras enligt vår retur- och återbetalningspolicy. Om du har frågor eller tvister angående en betalning, vänligen kontakta vår kundtjänst för assistans.
Genom att använda Stripe som betalningsmetod godkänner du de villkor som anges här samt Stripes egna villkor, vilka finns tillgängliga på deras hemsida.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår leverantör av nyhetsbrev. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att begära tillgång till den information som vi har om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller inte längre relevant, kan du begära att informationen korrigeras eller tas bort. Om så är fallet, vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected].
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Magpuck.se/magpuck.com är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi vidtar åtgärder för att säkerställa säkerheten för dina personuppgifter och förhindra obehörig åtkomst. Vi använder säkerhetsteknologi och följer branschstandarder för att skydda din information. Vi använder en svensk e-handelsplattform, QUICKBUTIK.SE vars huvudkontor är i Helsingborg, Sverige.
Ändringar till de Allmänna villkoren eller köpevillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Eventuella ändringar av villkoren publiceras på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med lagd beställning/order eller besök på webbplatsen.